Alo 170’e 25 Milyon Çağrı Geldi
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın iletişim hattı Alo 170, bu yılın Ocak-Ekim döneminde 25 milyon çağrı aldı. Aramalarda en sık sorulan sorular rapor ücreti, hizmet bilgileri, sağlık aktivasyon işlemleri ve emeklilik tarihi oldu.
Çalışma hayatına ilişkin soru, görüş, öneri, ihbar ve şikâyetlerin tek noktadan değerlendirilip yanıtlanması amacıyla 2010 yılında kurulan Çalışma Hayatı İletişim Merkezi Alo 170 üzerinden günde ortalama 50 bin çağrı yanıtlanıyor.
EYT düzenlemesinin gündemde olduğu bu yılın ilk dört ayında çağrı merkezi yoğun bir şekilde çalıştı.
Geçen yıl 21 milyon 85 bin davetiye alan hatta, EYT’nin gündemde olduğu bu yılın Ocak, Şubat, Mart ve Nisan aylarında 2022’deki toplam davetiyelerin yarısı arandı. Bu dönemde hattın aranma sayısı 10 milyon 820 bin oldu.
EYT ile ilgili sık sorulan sorulara yanıt veren sınır, EYT gündemi nedeniyle bu yıl ağustos ayında geçen yılın toplam davet sayısına ulaştı.
Bu yıl Ocak-Ekim ayları arasında 25 milyon çağrıya yanıt veren Alo 170, bu yıl 2010’dan Ekim ayı sonuna kadar 190 milyon kez çaldı.
Türkiye’nin yanı sıra yurt dışından da davetleri yanıtlayan Alo 170’e en çok rapor ücreti, hizmet bilgileri, sağlık aktivasyon işlemleri ve emeklilik tarihi gibi sorular soruldu.
İşitme engellilere işaret dili hizmeti
Çalışma Hayatı İletişim Merkezi’ne “170” numarasını aramadan web chat üzerinden ulaşabilirsiniz: “www.alo170.gov.tr”, “www.sgk.gov.tr”, “www.csgb.gov.tr”, ” www.iskur.gov” .tr”, “www.myk.gov.tr” web siteleri ve Alo 170 taşınabilir uygulaması.
Ayrıca “0850 222 7 170” numaralı WhatsApp hattı üzerinden işitme engelli vatandaşlara işaret dili hizmeti verilmektedir.